در سکوت...

در خلوت خاموش اندیشه ی ما می گذرد....

در سکوت...

در خلوت خاموش اندیشه ی ما می گذرد....

دوباره با یدالله رویایی



معنای سکوت

د‌ر گلوی تو شایعه می‌سازد‌
شایعه از عبارت‌ها
بازویت را عبارتی کن
تا شایعه کلمه‌ها را
میان سکوت بنشانی

یدالله رویایی

نظرات 5 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ http://sedahamoon.blogsky.com

هر کی تونست معنی کنه. بهش می گیم آفرین. بهش میگیم ادیب العلما.

تو همیشه معنی اشعار رویایی رو پیدا می کردی؟ چی شده؟ ماشینت زده به درخت و که ات به شیشه ی جلو؟ مغزت سرجاشه؟
معنی این شعر خیلی ساده است. ینی این که:
آ........ چرا منم نمی دونم؟

مهربانو سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ب.ظ

دوست ارجمندم
میدانید که هر اثر هنری خصوصا شعر میتواند به تعداد خواننده هابش تعابیری متفاوت و بعضا متضاد داشته باشد..

برداشت من:
سکوت معشوق باعث شده عاشق که نمی تواند بفهمد چیکاره است؟ دوستش دارد؟ ندارد؟ می خواهدش؟نمی خواهد؟... مغزعاشقش این شایعه ها را ساخته...

حالا وقتی" بازو "مطرح میشه ینی یا در آغوشم بگیر یا دستاموتو دستت بکیر..که به شایعه ها پایان بدی دیگه تکلیفد روشن میشه...ینی اونم دوست داره طرفو...
خلاصه ی برداشت من این بود...


قبول شدم؟آیا؟

خوب بود. کمی تاقسمتی روشن شدم. خوبه. شما خییییلی بیشتر از من شعر خوندید. توضیح شما داره شعرو برام جا میندازه.
ممنون.
اینم کادوی شما.

مهربانو سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:50 ب.ظ

ضمنا ..محض رضای خدا لا اقل یگک قامنت برای پست
" آوار " در همین وبلاق وزین میگذاشتین دلمون نشکنه

من در باره ی این یادداشت در آوای پاییز کامنت منتشر نکنید گذاشته بودم. فک کردم اینجا اونجاست یا اونجا این جاست.

مهربانو چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 ب.ظ

اقا
این وبلاگ چرا سوت و کور شده؟
فقط من و شما هستیم که سر میزنیم
مدتیه....!

بچه ای به گم می گفت قم. اینو باید توی فرهنگ کودکان هم بنویسم.
انگار همه قم شدن. صاحب این وبلاق که کلن قم شده. ینی دستش ار قامبیودر کوتاه شده. بقیه هم انگار همین طور. من فکر می کردم با رفتن محمود خیلی چیزها درست بشود و ملت کمی سرحال بیایند. ولی انگار نه.
بهرحال ما سعی می کنیم که چراغ اینجا یا آنجاهای دیگر خاموش نشود. هرجا باشند پیدایشان می شود.

مهربانو یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ

دوست ارجمندم..شکسته نفسینکنید
شما که سابقه بیشتری در ادبیات(شعرو...) وفیلم وغره دارید..
احتمالا قصدتان امتحان خوانندگان بوده..

حالا نمره من چند شد؟

البته باید اقرار کنمشعردشواراستووشخصا اشعارساده را می پسندم..مثل:

دست هایِ تو،
تصمیمم بود
باید می گرفتم و
دور می شدم

شمس لنگرودی

یا:
حوّا هم که باشی

من آدم نمی شوم
پس بی خودی جای بوسه
سیب تعارفَم نکن!

رضا کاظمی


پایا باشید..

من اصلن اهل شکسته نفسی کردن نیستم. اتفاقند اگر چیزی را بدانم توی بوق و کرنا هم می کنم. اصلن هم آدم امتحان کردن نیستم.
این شعر های شما خیلی خوب بودند. ولی سکوت نداشتند.
علی الحساب به شما نمره ی بیست می دهیم. کی به کیه؟ ها؟
مدعی هست؟ اگر بله؟ بسم الله.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد